Datorită dispunerii în dezbatere publică a Codului Electoral al Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, în calitate de entitate care își asumă reprezentarea studenților la nivelul universității, Organizația Studenților din Universitatea Babeș-Bolyai a transmis la rândul său o serie de 29 de amendamente privind modificarea respectivului Cod:
Nr.Crt. | Formă inițială | Formă propusă | Justificare |
---|---|---|---|
1. | Art. 8. (9) În cazul alegerilor pentru Senat, Rector sau în cazul referendumului, pot fi organizate secții de votare la sediile extensiilor din teritoriu, cu aprobarea Senatului și avizul B.E.U. | Art. 8. (9) În cazul alegerilor pentru Senat, Rector sau în cazul referendumului, vor fi organizate secții de votare la sediile extensiilor din teritoriu, cu aprobarea Senatului și avizul B.E.U. | Procesul de alegere a rectorului și referendumul reprezintă unele dintre cele mai importante mecanisme democratice de exprimare a opiniei comunității universitare. Prin urmare, susținem ca procesul electiv să fie unul cât mai accesibil pentru toți actorii implicați în procesul de alegere, întrucât indiferent de teritoriul unde aceștia își desfășoară activitatea, reprezintă în continuare membri ai comunității UBB, iar astfel aceștia ar trebui să poată să-și exercite dreptul de vot fără a fi constrânși de orice fel de circumstanță, precum deplasarea până la o altă secție de votare, dacă extensia unde aceștia își desfășoară activitatea nu beneficiază de o secție de votare. O astfel de acțiune ar putea descuraja alegătorul să-și exprime votul, fapt ce împiedică desfășurarea democratică a alegerilor. |
2. | Art. 9. (5) Hotărârile BEF pot fi contestate, de persoanele care justifică un interes, în termen de 24 de ore de la afișarea/comunicarea acestora. | Art. 9. (5) Hotărârile B.E.F. pot fi contestate, de persoanele care justifică un interes, în termen de 24 de ore de la afișarea/comunicarea acestora. | Modificare de formă. |
3. | Art. 18. (1) Fiecare departament, linie de studii sau unitate de cercetare își desemnează prin vot reprezentanții în Consiliul facultății, în conformitate cu prevederile articolului 7din prezentul Regulament. | Art. 18. (1) Fiecare departament, linie de studii sau unitate de cercetare își desemnează prin vot reprezentanții în Consiliul facultății, în conformitate cu prevederile articolului 7 din prezentul regulament. | Modificare de formă. |
4. | Art. 29. (1) Senatul este format din 107 senatori, dintre care 77 cadre didactice, 2 cercetători din cadrul unităților nearondate facultăților și 28 studenți. (2) Pentru a respecta principiul reprezentativității, se alocă fiecărei facultăți cel puțin 1 loc în Senat, indiferent de numărul de cadre didactice și de cercetare titulare și de numărul de studenți. (3) Dacă într-o facultate funcționează mai multe linii de studii, fiecare linie de studii va fi reprezentată în Senat de cel puțin un cadru didactic, din numărul de senatori alocat pe facultate. (4) Repartizarea locurilor în Senatul Universității se face potrivit Anexei II, care face parte integrantă din prezentul regulament. | Art. 29. (1) Senatul este format din 107 senatori, dintre care 77 cadre didactice, 2 cercetători din cadrul unităților nearondate facultăților și 28 studenți. (2) Organizațiile studențești înregistrate Repertoarul ONG al UBB, care își asumă reprezentarea studenților la nivel de universitate au dreptul de a delega un membru cu statut de invitat permanent, fără drept de vot, în cadrul ședințelor Senatului Universitar. Acest membru delegat va avea acces la aceleași informații precum ceilalți membri ai Senatului Universitar. (3) Pentru a respecta principiul reprezentativității, se alocă fiecărei facultăți cel puțin 1 loc în Senat, indiferent de numărul de cadre didactice și de cercetare titulare și de numărul de studenți. (4) Dacă într-o facultate funcționează mai multe linii de studii, fiecare linie de studii va fi reprezentată în Senat de cel puțin un cadru didactic, din numărul de senatori alocat pe facultate. (5) Repartizarea locurilor în Senatul Universității se face potrivit Anexei II, care face parte integrantă din prezentul regulament. | Propunerea apare în urma deciziei privind eliminarea circumscripției „Senator ONG-uri LR”. Este absolut necesară asigurarea unui context în care ONG-urile să își poată exprima posibilele nevoi, opinii și argumente în legătură cu deciziile puse în dezbatere sau care urmează să fie adoptate în cadrul forului decizional la nivel de universitate, astfel că, soluția pe care o propunem este ca ONG-urile din Repertoarul ONG al UBB, care își asumă reprezentarea studenților, să poată delega un membru cu statut de invitat permanent, fără drept de vot, în cadrul ședințelor Senatului Universitar. Propunerea este fundamentată și de prevederea existentă în Legea Educației Naționale nr. 1/2011, art. 203, alin. 7, care menționează că „Organizaţiile studenţeşti care reprezintă interesele studenţilor la nivelul fiecărei comunităţi universitare pot avea reprezentanţi de drept în structurile decizionale şi executive ale universităţii”. Susținem că integrarea prezentului amendament ar contribui la asigurarea bunei desfășurări a activității ONG-urilor în acțiunile de reprezentare studențească demarate de către acestea prin relaționarea directă cu decidenții responsabili, dar și în eficientizarea transmiterii nevoilor organizațiilor către stakeholderii responsabili. |
5. | Art. 37. (1) Modalitatea de desemnare a rectorului, se stabilește prin referendum. | Art. 37. (1) Modalitatea de desemnare a rectorului se stabilește, prin referendum. | Modificare de formă (eliminarea virgulei dintre subiect și predicat). |
6. | Art. 42. Prezentul regulament stabilește cadrul general al organizării și desfășurării alegerilor pentru desemnarea studenților în structurile de conducere sau consultative precum și în pozițiile de conducere din cadrul Consiliului Studenților din Universitatea Babeș-Bolyai (denumită în continuare „CSUBB”). | Art. 42. Prezentul regulament stabilește cadrul general al organizării și desfășurării alegerilor pentru desemnarea studenților în structurile de conducere sau consultative, precum și în pozițiile de conducere din cadrul Consiliului Studenților din Universitatea Babeș-Bolyai (denumită în continuare „CSUBB”). | Modificare de formă (adăugarea unei virgule pentru a avea sens textul). |
7. | Art. 48. Studenții reprezentanți pot avea calitatea de membru în cadrul următoarelor structuri ale UBB: a) Senatul Universității; b) Biroul Senatului Universității; c) Consiliul de Administrație; d) Consiliul Facultății; e) Consiliul Școlii Doctorale; f) Consiliul Pentru Studiile Universitare de Doctorat (denumit în continuare „CSUD”); g) Consiliul Extensiei Universitare; h)Consiliul Liniei de Studiu; i) Alte structuri permanente sau temporare, conform regulamentelor acestora și prezentului regulament. | Art. 48. Studenții reprezentanți pot avea calitatea de membru în cadrul următoarelor structuri ale UBB: a) Senatul Universității; b) Biroul Senatului Universității; c) Consiliul de Administrație; d) Consiliul Facultății; e) Biroul Consiliului Facultății; f) Consiliul Școlii Doctorale; g) Consiliul Pentru Studiile Universitare de Doctorat (denumit în continuare „CSUD”); h) Consiliul Extensiei Universitare; i) Consiliul Liniei de Studiu; j) Alte structuri permanente sau temporare, conform regulamentelor acestora și prezentului regulament. | Sub formularea propusă se creează un sistem reprezentativ unitar la nivelul tuturor facultăților din UBB, întrucât există modele de bună practică în unele facultăți din cadrul UBB, care includ studenți reprezentanți (în cele mai multe cazuri Studenții Cancelari) în Biroul Consiliului Facultății. Susținem astfel reprezentarea studenților în cadrul tuturor structurilor deliberative la nivelul facultății, pentru a putea asigura transparența față de întreaga comunitate universitară și pentru a crea un climat în cadrul căruia vocea studenților din UBB să fie expusă tuturor actorilor relevanți. |
8. | Art. 49. (1) Pozițiile de reprezentare a studenților din UBB sunt: a) Student Senator; b) Membru în Biroul Senatului Universității; c) Membru în Consiliul de Administrație; d) Student Cancelar; e) Membru în Consiliul Facultății (student consilier); f) Membru în Consiliul Școlii Doctorale; g) Membru în CSUD; h) Membru în Consiliul Extensiei Universitare; i) Membru în Consiliul Liniei de Studiu; j) Membru în Comisiile Universității, Comisiile Senatului și Comisiile Consiliului Facultății; k) Reprezentant de Campus; l) Președinte al Comitetului de administrare a căminului/căminelor; m)Reprezentant de an; n) Reprezentant de serie; o) Reprezentant de grupă. | Art. 49. (1) Pozițiile de reprezentare a studenților din UBB sunt: a) Student Senator; b) Membru în Biroul Senatului Universității; c) Membru în Consiliul de Administrație; d) Student Cancelar; e) Membru în Consiliul Facultății (student consilier); f) Membru în Biroul Consiliului Facultății; g) Membru în Consiliul Școlii Doctorale; h) Membru în CSUD; i) Membru în Consiliul Extensiei Universitare; j) Membru în Consiliul Liniei de Studiu; k) Membru în Comisiile Universității, Comisiile Senatului și Comisiile Consiliului Facultății; l) Reprezentant de Campus; m) Președinte al Comitetului de administrare a căminului/căminelor; n) Reprezentant de an; o) Reprezentant de serie; p) Reprezentant de grupă. | Modificare realizată pentru a corela alineatul prezent cu propunerea de la art. 48. |
9. | Art. 55. (1) BECS este alcătuit din 5 membri, printre care un Președinte, un Secretar cu drept de vot. După desemnarea membrilor BECS, Președintele și Secretarul, se stabilesc prin hotărâre a CSUBB pe baza opțiunilor exprimate de cei aleși. | Art. 55. (1) BECS este alcătuit din 7 membri, printre care un Președinte, un Secretar cu drept de vot și 2 membri desemnați de organizațiile studențești înregistrate în Repertoarul ONG al UBB, care își asumă reprezentarea studenților la nivel de universitate. După desemnarea membrilor BECS, Președintele și Secretarul, se stabilesc prin hotărâre a CSUBB pe baza opțiunilor exprimate de cei aleși. | Reiterăm nevoia ONG-urilor de a monitoriza activ și de a se implica în gestionarea procesului de alegere a studenților reprezentanți în structurile de conducere UBB, întrucât prin decizia privind eliminarea circumscripției „Senator ONG-uri LR”, organizațiile studențești nu mai dispun de niciun mecanism, direct sau indirect, pentru a se implica în procesul de organizare a alegerilor. Prin urmare, această modificare ar veni în beneficiul scopului organizațiilor și ar contribui la asigurarea transparenței față de toți actorii implicați. |
10. | Art. 55. (2) b) Membrii BECS sunt desemnați dintre: a. Membrii din plenul CSUBB; b. Membrii din CSUBB Extins (membri în Consiliile Facultăților). | Art. 55. (2) b) Membrii BECS sunt desemnați dintre: i. Membrii din plenul CSUBB; ii. Membrii din CSUBB Extins (membri în Consiliile Facultăților); iii. Membrii organizațiilor studențești prezente în Repertoarul ONG al UBB, care își asumă reprezentarea studenților. | Modificare realizată pentru a corela alineatul prezent cu propunerea de la art. 55, alin. (1). |
11. | Art. 55. (2) c) Componența BECS este desemnată dintre membrii Plenului care și-au anunțat intenția de a face parte din acesta, prin votul favorabil al majorității simple a membrilor cu drept de vot ai Plenului CSUBB, dacă participă mai mult de jumătate dintre membrii cu drept de vot ai Plenului. În cazul în care nu se ajunge la desemnarea numărului minim necesar dintre membrii Plenului CSUBB, se recurge la completarea Biroului cu membrii din cadrul CSUBB Extins. | Art. 55. (2) c) BECS este alcătuit din membri ai Plenului și din membri delegați de organizațiile studențești prezente în Repertoarul ONG al UBB, care își asumă reprezentarea studenților. d) Membrii Plenului sunt aleși prin votul favorabil al majorității simple a membrilor cu drept de vot ai Plenului CSUBB, dacă participă mai mult de jumătate dintre membrii cu drept de vot ai Plenului. În cazul în care nu se ajunge la desemnarea numărului minim necesar dintre membrii Plenului CSUBB, se recurge la completarea Biroului cu membrii din cadrul CSUBB Extins. e) Membrii organizațiilor studențești vor fi delegați de către reprezentanții legali ai ONG-urilor. În cazul în care sunt exprimate mai mult de două intenții pentru aceste poziții, selecția va fi făcută prin votul favorabil al majorității simple a Plenului CSUBB. | Modificare realizată pentru a corela alineatul prezent cu propunerea de la art. 55, alin. (1), încât să fie creată o procedură care să prevadă modalitatea de alegere a membrilor delegați din partea ONG-urilor, dar și pentru a crea o reglementare de soluționare a situației în care s-ar exprima mai mult de 2 intenții pentru a face parte din componența BECS. |
12. | Art. 56. BELS este alcătuit din 3 membri, dintre care un Președinte și un Secretar cu drept de vot. După desemnarea membrilor BELS, Plenul CSF stabilește Președintele și Secretarul, pe baza opțiunilor exprimate de cei aleși. | Art. 56. BELS este alcătuit din 5 membri, dintre care un Președinte, un Secretar cu drept de vot și 2 membri ai unor organizații studențești prezente în Repertoarul ONG al UBB, care își asumă reprezentarea studenților la nivel de facultate. După desemnarea membrilor BELS, Plenul CSF stabilește Președintele și Secretarul, pe baza opțiunilor exprimate de cei aleși. | Sub forma amendată, exprimăm necesitatea creării unui sistem unitar la nivelul tuturor facultăților din UBB, întrucât deși există exemple de bună practică, unde unele facultățile alocă locuri ONG-urilor de la nivelul facultății respective, astfel ONG-urile putând să se implice în componența BELS, nu reprezintă o caracteristică general regăsită la nivel universitar. Prin urmare, pentru a crea un context echitabil pentru ONG-uri, dorim reglementarea unui sistem unitar. Totodată, această modificare ar veni în beneficiul scopului organizațiilor și ar contribui la asigurarea transparenței față de toți actorii implicați. |
13. | Art. 56. (1) b. Membrii BELS sunt: i. Membri din Consiliul Facultății și Studenții Senatori ai facultății, ii. Studenți reprezentanți de an. | Art. 56. (1) b) Membrii BELS sunt: i. Membri din Consiliul Facultății și Studenții Senatori ai facultății, ii. Studenți reprezentanți de an. iii. Membri ai organizațiilor studențești prezente în Repertoarul ONG al UBB, care își asumă reprezentarea studenților la nivel de facultate. | Modificare realizată pentru a corela alineatul prezent cu propunerea de la art. 56. |
14. | Art. 56. (1) c. Componența BELS este desemnată din totalitatea membrilor Plenului CSF care și-au anunțat dorința/intenția de a face parte din acesta, prin votul favorabil al majorității simple a membrilor prezenți cu drept de vot ai Plenului CSF, dacă participă mai mult de jumătate dintre membrii cu drept de vot ai Plenului CSF. În cazul în care nu se întrunește numărul minim necesar din cadrul membrilor Plenului CSF, se recurge la desemnarea membrilor din cadrul CSF Extins. | Art. 56. (1) c) BELS este alcătuit din membri ai Plenului CSF a și din membri delegați de organizațiile studențești prezente în Repertoarul ONG al UBB, care își asumă reprezentarea studenților la nivel de facultate. d) Membrii Plenului CSF sunt aleși prin votul favorabil al majorității simple a membrilor prezenți cu drept de vot ai Plenului CSF, dacă participă mai mult de jumătate dintre membrii cu drept de vot ai Plenului CSF. În cazul în care nu se întrunește numărul minim necesar din cadrul membrilor Plenului CSF, se recurge la desemnarea membrilor din cadrul CSF Extins. e) Membrii organizațiilor studențești vor fi delegați de către reprezentanți legali al ONG-urilor. În cazul în care sunt exprimate mai mult de două intenții pentru aceste poziții, selecția va fi făcută prin votul favorabil al majorității simple a Plenului CSF. Prin excepție, dacă la nivelul facultății în speță nu există o organizație studențească prezentă în Repertoarul ONG al UBB sau aceasta nu dorește să-și exprime intenția de a delega membri în cadrul BELS, locurile acesteia vor fi arondate Plenului CSF. | Modificare realizată pentru a corela alineatul prezent cu propunerea de la art. 56, încât să fie creată o procedură care să prevadă modalitatea de alegere a membrului delegat din partea ONG-urilor, dar și pentru a crea o reglementare de soluționare a situației în care s-ar exprima mai mult de 2 intenții pentru a face parte din componența BELS. |
15. | Art. 57. (1) b) Componența BES este desemnată din totalitatea membrilor Plenului care și-au anunțat dorința/intenția de a face parte din BES, prin votul favorabil al majorității simple a membrilor Plenului CSUBB prezenți, dacă participă mai mult de jumătate dintre membrii cu drept de vot ai Plenului. | Art. 57. (1) b) BES este alcătuit din membri ai Plenului și un membru fără drept de vot delegat de organizațiile studențești prezente în Repertoarul ONG al UBB, care își asumă reprezentarea la nivel de universitate sau la nivel de facultate (în cazul alegerii Studentului Cancelar). | Susținem că nevoia ONG-urilor de a monitoriza activ și de a se implica în gestionarea procesului de alegere a studenților reprezentanți în structurile de conducere UBB nu se limitează doar la procesul de alegere a studenților reprezentanți în Senatul Universitar, CSUD sau Consiliul Extensiei, ci și pentru alegerea unora dintre cele mai importante poziții de reprezentare la nivelul universității, precum este Biroul de Conducere CSUBB, Studentul Cancelar, reprezentantul de campus și nu numai. Nevoia este fundamentată de altfel și din cauza eliminării poziției de senator ONG-uri LR. Implicarea ONG-urilor în acest proces ar crește gradul de transparență, față de toți actorii implicați privind procesul electoral al pozițiilor de conducere care vizează reprezentarea unei mase substanțial mai mare de studenți, atât la nivelul universității, cât și la nivelul facultății, fiind atât în beneficiul scopului organizațiilor studențești, cât și în beneficiul informării vertiginoase a studenților. |
16. | Art. 57. (2) BES este alcătuit din 3 studenți, dintre care un Președinte și un Secretar cu drept de vot. | Art. 57. (2) BES este alcătuit din 4 membri, dintre care un Președinte, un Secretar cu drept de vot și un membru al unei organizații studențești, prezentă în Repertoarul ONG al UBB, care își asumă reprezentarea la nivel de universitate sau la nivel de facultate (în cazul alegerii Studentului Cancelar), fără drept de vot. | Modificare realizată pentru a corela alineatul prezent cu propunerile de la art. 57, alin. (1). |
17. | Art. 57. (3) Președintele BES este desemnat din cadrul membrilor cu drept de vot ai BC CSUBB, Secretarul este desemnat din cadrul Studenților Senatori (alții decât membrii BC CSUBB), iar membrul este Student Cancelar. Dacă toate pozițiile din BC CSUBB sunt vacante, Președintele BES este desemnat din cadrul Studenților Senatori. | Art. 57. (3) Președintele BES este desemnat din cadrul membrilor cu drept de vot ai BC CSUBB, Secretarul este desemnat din cadrul Studenților Senatori (alții decât membrii BC CSUBB), un membru este Student Cancelar, iar membrul fără drept de vot va fi delegat de către reprezentanții legali ai organizațiilor studențești, prezente în Repertoarul ONG al UBB, care își asumă reprezentarea la nivel de universitate. În cazul în care este exprimată mai mult de o intenție pentru această poziție, selecția va fi făcută prin votul favorabil al majorității simple a Plenului CSUBB. Dacă toate pozițiile din BC CSUBB sunt vacante, Președintele BES este desemnat din cadrul Studenților Senatori. | Modificare realizată pentru a corela alineatul prezent cu propunerile de la art. 57, alineatele (1) și (2), încât să fie creată o procedură care să prevadă modalitatea de alegere a membrului delegat, fără drept de vot, din partea ONG-urilor. |
18. | Art. 57. (4) În cazul alegerilor pentru Studentul Cancelar, Președintele BES este desemnat din cadrul membrilor BC CSUBB, Secretarul este desemnat din cadrul Studenților Senatori în a căror circumscripție este încadrată facultatea respectivă, iar membrul este un student consilier (membru în Consiliul Facultății). Dacă toate pozițiile din BC CSUBB sunt vacante, Președintele BES este desemnat din cadrul Studenților Senatori din circumscripția în care este încadrată facultatea respectivă. Dacă toate pozițiile de Studenți Senatori în a căror circumscripție este încadrată facultatea respectivă sunt vacante, Secretarul este desemnat din cadrul studenților consilieri (membri în Consiliul Facultății). | Art. 57. (4) În cazul alegerilor pentru Studentul Cancelar, Președintele BES este desemnat din cadrul membrilor BC CSUBB, Secretarul este desemnat din cadrul Studenților Senatori în a căror circumscripție este încadrată facultatea respectivă, un membru este un student consilier (membru în Consiliul Facultății), iar membrul fără drept de vot va fi delegat de către reprezentanții legali ai organizațiilor studențești, prezente în Repertoarul ONG al UBB, care își asumă reprezentarea la nivel de facultate. În cazul în care este exprimată mai mult de o intenție pentru această poziție, selecția va fi făcută prin votul favorabil al majorității simple a Plenului CSUBB. Dacă toate pozițiile din BC CSUBB sunt vacante, Președintele BES este desemnat din cadrul Studenților Senatori din circumscripția în care este încadrată facultatea respectivă. Dacă toate pozițiile de Studenți Senatori în a căror circumscripție este încadrată facultatea respectivă sunt vacante, Secretarul este desemnat din cadrul studenților consilieri (membri în Consiliul Facultății). Prin excepție, dacă la nivelul facultății în speță nu există o organizație studențească prezentă în Repertoarul ONG al UBB sau aceasta nu dorește să-și exprime intenția de a delega un membrul în cadrul BES, locul acesteia va fi preluat de către un membru al unei organizații studențești, prezentă în Repertoarul ONG al UBB, care își asumă reprezentarea la nivel de universitate. Membrul va fi delegat de către reprezentantul legal a ONG-ului. | Modificare realizată pentru a corela alineatul prezent cu propunerea de la art. 57, alineatele (1) și (2), încât să fie creată o procedură care să prevadă modalitatea de alegere a membrului delegat, fără drept de vot, din partea ONG-urilor, dar și pentru a crea o reglementare de soluționare a situației în care s-ar exprima mai mult de o intenție pentru a face parte din componența BES. |
19. | Art. 57. (5) În cazul selecției pentru desemnarea studentului reprezentant în Comisia de etică, anunțul și calendarul se comunică către toți studenții UBB. | Art. 57. (5) În cazul selecției pentru desemnarea studentului reprezentant în Comisia de etică, anunțul și calendarul se comunică către toți studenții UBB. (6) Candidaturile, împreună cu informațiile referitoare la desfășurarea ședinței de alegere (data, ora, formatul ședinței și locația, după caz) trebuie transmise prin canalele oficiale de comunicare ale CSUBB sau CSF, după caz, către toți studenții UBB sau, în cazul alegerii Studentului Cancelar, către toți studenții Facultății în cadrul căreia se desfășoară alegerile pentru poziția de Student Cancelar, cu cel puțin 5 zile înaintea desfășurării procesului de votare a candidatului. | Introducerea prezentului amendament survine pentru a facilita creșterea gradului de transparență și deschidere față de studenții universității, dar și pentru a asigura un cadru de cunoaștere a reprezentanților studenților, având în vedere importanța deosebită pe care o dețin pozițiile de conducere din BC CSUBB, și importanța atribuțiilor pozițiilor precum de reprezentare precum reprezentantul de campus, Studentul Cancelar la nivel de facultate, studentul reprezentant în Comisia de Etică și nu numai. Totodată propunerea oferă un cadru prin care studenții pot participa activ la procesul de alegere, fiind beneficiarii direcți ai activității întreprinse de către membrii aleși sub jurisdicția BES. |
20. | Art. 73. (1) Fiecare student doctorand al unei școli doctorale din cadrul UBB poate candida pentru poziția de student doctorand reprezentant în CSUD, în conformitate cu prezentul regulament, Metodologia de organizare a alegerilor și desemnare a membrilor CSUD, regulamentele și Carta UBB în baza încadrării în una dintre circumscripțiile electorale existente. Circumscripțiile electorale cuprind toți studenții doctoranzi ai școlilor doctorale din UBB, inclusiv cei aflați în prelungire de studii, | Art. 73. (1) Fiecare student doctorand al unei școli doctorale din cadrul UBB poate candida pentru poziția de student doctorand reprezentant în CSUD, în conformitate cu prezentul regulament, Metodologia de organizare a alegerilor și desemnare a membrilor CSUD, regulamentele și Carta UBB în baza încadrării în una dintre circumscripțiile electorale existente. Circumscripțiile electorale cuprind toți studenții doctoranzi ai școlilor doctorale din UBB, inclusiv cei aflați în prelungire de studii. | Modificare de formă (modificarea semnului de punctuație de la finalul alineatului). |
21. | Art. 73. (2) Studenții doctoranzi reprezentanți în CSUD sunt aleși prin votul corpului electoral, compus din totalitatea studenților doctoranzi, membri în circumscripția electorală. Circumscripțiile electorale se stabilesc prin Metodologia de alegeri pentru CSUD propunerea CSUBB. | Art. 73. (2) Studenții doctoranzi reprezentanți în CSUD sunt aleși prin votul corpului electoral, compus din totalitatea studenților doctoranzi, membri în circumscripția electorală. Circumscripțiile electorale se stabilesc prin Metodologia de alegeri pentru CSUD, la propunerea CSUBB. | Modificare de formă (adăugarea unei prepoziții pentru a avea sens textul). |
22. | Art. 78. (1) Componența Comisiei de Administrare Cămine și Cantine (CACCS) este de 7 membri, printre care Prefectul Studenților, Reprezentantul de campus, respectiv alți 5 membri desemnați, la începutul anului universitar, dintre membrii Plenului care și-au anunțat intenția de a face parte din CACCS, prin hotărârea a Plenului CSUBB. | Art. 78. (1) Componența Comisiei de Administrare Cămine și Cantine (CACCS) este de 7 membri, printre care Prefectul Studenților, Reprezentantul de campus, respectiv alți 5 membri desemnați, la începutul anului universitar. 4 dintre aceștia sunt aleși dintre membrii Plenului, fiind selectați dintre cei care și-au anunțat intenția de a face parte din CACCS, prin hotărârea Plenului CSUBB, iar un membru este desemnat din rândul organizațiilor studențești prezente în Repertoarul ONG al UBB, care își asumă reprezentarea la nivel de universitate. Membrul va fi delegat de către reprezentanții legali ai ONG-urilor, iar în cazul în care este exprimată mai mult de o intenție pentru această poziție, selecția va fi făcută prin votul favorabil al majorității simple a Plenului CSUBB. | Amendamentul survine ca urmare a deciziei de eliminare a poziției de senator ONG-uri LR, decizie prin care susținem faptul că organizațiile studențești din Repertoarul UBB, care nu sunt concepute pentru studenții liniilor de studiu maghiară și germană, nu mai dispun de niciun mecanism prin care acestea s-ar putea implica activ în monitorizarea, modernizarea și administrarea căminelor și cantinelor deținute de către Universitatea Babeș-Bolyai. Întrucât este prevăzut ca membrul delegat de organizații către CACCS să fie dintr-un ONG care își asumă reprezentarea la nivelul universității, această prevedere ar contribui la crearea unui cadru mult mai reprezentativ și mai eficient de gestionare a nevoilor studenților, respectiv a beneficiarilor direcți privind serviciile oferite de către cantinele și căminele UBB. Astfel, prevederea ar beneficia atât organizațiile studențești care ar putea contribui la buna gestionare a căminelor și cantinelor, cât și în beneficiul studenților prin crearea unui mediu mult mai transparent și mult mai eficient pentru soluționarea posibilelor impedimente pe care aceștia le-ar putea întâmpina. |
23. | Art. 85. b) Depunerea dosarelor de candidatură; Perioada de depunere este de cel puțin 5 zile calendaristice pentru alegerea studenților senatori și între 3 și 7 zile pentru restul pozițiilor menționate la art. 49 Art. 85. d) Campania de promovare; Pentru campania electorală se alocă minimum 5 zile calendaristice pentru alegerea studenților senatori și între 3 și 5 zile pentru restul pozițiilor menționate la art. 49. Pentru pozițiile de reprezentare care necesită votul Plenului CSUBB această etapă este opțională.6; | Art. 85. b) Depunerea dosarelor de candidatură; Perioada de depunere este de cel puțin 7 zile calendaristice pentru alegerea studenților senatori și între 3 și 7 zile pentru restul pozițiilor menționate la art. 49 Art. 85. d) Campania de promovare; Pentru campania electorală se alocă minimum 5 zile calendaristice pentru alegerea studenților senatori și între 3 și 5 zile pentru restul pozițiilor menționate la art. 49. Pentru pozițiile de reprezentare care necesită votul Plenului CSUBB această etapă este opțională.6; | Modificare de formă (eliminarea unei cifre care nu are legătură cu textul). |
24. | Art. 92. (3) Pe parcursul derulării proceselor electorale sunt interzise atacurile personale sau afirmațiile defăimătoare la adresa candidaților în conformitate. Încălcarea acestei prevederi este sancționată în conformitate cu Regulamentul Comisiei de etică UBB. | Art. 92. (3) Pe parcursul derulării proceselor electorale sunt interzise atacurile personale sau afirmațiile defăimătoare la adresa candidaților. acestei prevederi este sancționată în conformitate cu Regulamentul Comisiei de etică UBB. | Modificare de formă (eliminarea unei structuri care nu are sens din text). |
25. | Art. 93. Orice student membru al comunității UBB poate solicita să fie membru observator, adresând în acest sens o cerere către Biroul electoral responsabil cu organizarea respectivelor alegeri, cu minimum 2 zile înainte de data desfășurării procedurii de vot. | Art. 93. Orice student membru al comunității UBB poate solicita să fie membru observator, adresând în acest sens o cerere către Biroul electoral responsabil cu organizarea respectivelor alegeri, cu minimum 2 zile înainte de data desfășurării procedurii de vot. Membrii observatori au acces la toate documentele utilizate de Biroul electoral responsabil cu organizarea respectivelor alegeri. | Susținem că principiul transparenței instituționale și decizionale este unul dintre principiile fundamentale ale unui învățământ superior de calitate, astfel membrul observator ar trebui să aibă acces la toate informațiile corespunzătoare desfășurării întregului proces electoral. Astfel, considerăm esențial accesul acestuia la toate informațiile și documentele puse în dispoziția Biroul electoral responsabil cu organizarea alegerilor respective, întrucât să existe siguranța că procesul electoral se desfășoară precum este prevăzut în prezentul regulament. |
26. | Art. 102. a) 2 ani, fără a putea depăși momentul încheierii legislaturii în care a fost ales studentul reprezentant, pentru pozițiile de reprezentare menționate la art. 49, lit. a), b), c), d), e), f), g), h) i), j), respectiv la art. 50, | Art. 102. a) 2 ani, fără a putea depăși momentul încheierii legislaturii în care a fost ales studentul reprezentant, pentru pozițiile de reprezentare menționate la art. 49, lit. a), b), c), d), e), f), g), h) i), j), k), respectiv la art. 50, | Modificare realizată pentru a corela prevederea prezentă cu propunerea de la art. 49, alin 1. |
27. | Art. 102. b) un an pentru pozițiile de reprezentare menționate la art. 49, lit. k), l), este de 1 an, echivalentă cu durata programului de studii aferent circumscripției electorale în cadrul căruia este înmatriculat studentul, în cazul pozițiilor de reprezentare menționate la art. 49, lit. m), n), o). | Art. 102. b) un an pentru pozițiile de reprezentare menționate la art. 49, lit. l), m), este de 1 an; c) echivalentă cu durata programului de studii aferent circumscripției electorale în cadrul căruia este înmatriculat studentul, în cazul pozițiilor de reprezentare menționate la art. 49, lit. n), o), p). | Modificare de formă (continuarea unei idei noi într-un rând separat) și corelarea cu propunerea realizată la art. 49, alin. 1. |
28. | Art. 103. (1) Durata însumată a mandatelor de reprezentare deținute de către un student nu poate depăși 4 ani pentru pozițiile de reprezentare menționate la art. 49, lit. a), b), c), d), e), j), respectiv art. 50, indiferent de perioada în care s-au derulat mandatele şi de întreruperile acestora. (2) În cazul în care studentul exercită simultan mai multe poziții de reprezentare menționate la art. 49 și 50, perioada mandatelor nu se cumulează. (3) Exercitarea mandatelor aferente pozițiilor de reprezentare menționate la art. 49, lit. j), k), respectiv art. 50 sunt condiționate de deținerea pozițiilor de Student Senator sau Student Cancelar, după caz, și încetează de drept în momentul pierderii calității de Student Senator sau Student Cancelar. După încetarea mandatului, un nou mandat de reprezentare se poate obține numai în urma unui nou proces electoral. (4) Un student poate ocupa una dintre pozițiile de reprezentare menționate la art. 49, lit. f), g), l), m), n), o), fără limită de mandate; | Art. 103. (1) Durata însumată a mandatelor de reprezentare deținute de către un student nu poate depăși 4 ani pentru pozițiile de reprezentare menționate la art. 49, lit. a), b), c), d), e), f), k), respectiv art. 50, indiferent de perioada în care s-au derulat mandatele şi de întreruperile acestora. (2) În cazul în care studentul exercită simultan mai multe poziții de reprezentare menționate la art. 49 și 50, perioada mandatelor nu se cumulează. (3) Exercitarea mandatelor aferente pozițiilor de reprezentare menționate la art. 49, lit. k), l), respectiv art. 50 sunt condiționate de deținerea pozițiilor de Student Senator sau Student Cancelar, după caz, și încetează de drept în momentul pierderii calității de Student Senator sau Student Cancelar. După încetarea mandatului, un nou mandat de reprezentare se poate obține numai în urma unui nou proces electoral. (4) Durata însumată a mandatelor de reprezentare deținute de către un student doctorand nu poate depăși 4 ani pentru poziția de reprezentare menționată la la art. 49, lit. h) și 5 ani pentru poziția de reprezentare menționată la art. 49, lit. g) indiferent de perioada în care s-au derulat mandatele şi de întreruperile acestora; | Considerăm că, deși la nivel național nu există nicio prevedere care să susțină o limitare a numărului de de ani în care un student doctorand reprezentant în CSUD sau CSD poate să-și exercite mandatul sau mandatele, pentru a evita monopolizarea puterii și asigurarea unui climat democratic în mediul universitar, susținem adăugarea unei limite de 4, respectiv 5, ani indiferent de perioada în care s-au derulat mandatele sau de întreruperile acestora. Există și modificări pentru a corela prevederea prezentă cu propunerea de la art. 49, alin 1. |
29. | Art. 103. (4) Un student poate ocupa una dintre pozițiile de reprezentare menționate la art. 49, lit. f), g), l), m), n), o), fără limită de mandate; | Art. 103. (5) Un student poate ocupa una dintre pozițiile de reprezentare menționate la art. 49, lit. de mandate. | Modificare realizată pentru a corela alineatul prezent cu propunerea de la art. 103, alin. (1). |