În luna decembrie, Organizația Studenților din Universitatea Babeș-Bolyai a organizat una dintre cele mai mari competiții de dezbateri pentru studenți din ultimii ani!
EduOpen este un proiect care, ajuns la a IV-a ediție, a adus în Cluj-Napoca studenți din mai multe orașe ale României, pasionați de dezbateri și de public speaking. Un foarte mare aport în acest proiect a avut și echipa BBU Debate Society, club de debateri ai Universității Babeș-Bolyai.

 

  • Între 15-16 decembrie, 28 de echipe au dezbătut moțiuni palpitante în cele 4 runde de concurs. Dezbaterile au avut loc în formatul British Parliamentary, care presupune 4 echipe de câte două persoane care dezbat pe o temă dată, din orice domeniu, pro (Guvern) și contra (Opoziție), susținând discursuri de câte 7 minute/persoană, alternativ.
  • În cadrul competiției, echipele au fost de două tipuri: Pro-Am, sau Am. Acestea au fost compuse dintr-un debater cu experiență în dezbateri (Pro) și/sau un debateri fără experiență în dezbateri (Am).
  • Întrucât proiectul se adresează și studenților care nu au experiență, competiția propriu-zisă a fost precedată de o serie de traininguri de argumentare și introducere în format, deschisă tuturor studenților, indiferent de universitate, specializare sau nivel de studiu.

Au fost niște training-uri atractive și folositare care pe 5 și 6 decembrie au adunat peste 50 de tineri pasionați și dornici să descopere cât mai multe.

La finalul competiției au fost premiate, nu doar echipele finaliste, ci și cei mai buni 10 speakeri în clasamentul individual.

 

Dintre moțiunile dezbătute, un foarte mare impact au avut acelea care au atins sferaeducațională.

Moțiunea noastră preferată a fost chiar ultima, dezbătută de cei mai buni concurenți. Aceasta a adus în prim-plan un subiect de interes, respectiv prioritizarea acordării fondurilor publice către facultăți cu rate ridicate de absorbție a absolvenților lor pe piața muncii.

S-a discutat despre lipsurile sistemului de învățământ superior, despre necesitatea existenței unor institute calitative de cercetare, despre incapacitatea valorificării absolvenților de studii superioare din România, finanțarea defectuoasă a educației, calitatea educției, respectiv calitatea îndoielnică a sistemului de învățământ.
Dar și despre câteva dintre lacunele societății: dezvoltarea durabilă, lipsa sustenabilității infrastructurii, disproporționalitatea dintre locurile de muncă și capacitatea de școlarizare a facultăților din universitățile românești.

Pe întreaga perioadă a proiectului, tinerii au socializat, au schimbat opinii și au adus în discuții probleme recurente pe care le-au întâmpinat în societate.

A IV-a ediție EduOpen a avut un impact important asupra studenților și asupra comunității de debateri din Cluj și nu numai.

Categorii: Generale

0 comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.